موسسه های کنکور دغدغه ی کنکوری ها

بيشتر داوطلبان عزيز فکر مي‌کنند که يکي از راه‌هاي ورود به دانشگاه، شرکت در کلاس‌هاي آموزشي خصوصي يا کلاس‌هاي جمعي در مدرسه‌ها يا مراکز آموزشي مختلف است و اگر از اين مؤسسات و خدمات آن ها استفاده نکنند نمي‌توانند در آزمون سراسري رتبه کسب کنند.

1) کنکور آزمون غيرعادي نيست:

به ياد داشته باشيد که کنکور يک آزمون عادي، مانند هر آزمون ديگر است و مهم‌ترين کاري که بايد براي موفقيت در آن انجام دهيد اين است که تلاش کنيد و پشتکار به خرج دهيد. اگر پشتکار و برنامه نداشته باشيد هيچ کلاس کنکوري نمي‌تواند شما را به هدفتان برساند.

2) به زماني که اين کلاس‌ها از شما مي‌گيرد توجه کنيد:

رفتن به اين کلاس‌ها با توجه به وقتي‌که مي‌گذاريد درست است يا خير؟

3) هزينه‌ي صرف شده براي اين کلاس‌ها را درنظر بگيريد:

داوطلبان بايد با سنجيدن شرايط، بهترين تصميم را بگيرند و اين‌که اين کلاس‌ها باتوجه به هزينه‌اي که صرف مي‌کنند چه قدر لازم به نظر مي‌رسد؟ آيا به صورت ديگر نمي‌توانيد مطالعه کاملي داشته باشيد؟!

4) خوب تحقيق کنيد:

داوطلبان عزيز؛ به خاطر وقت و هزينه‌هايي که از اين بابت صرف مي‌کنيد خوب تحقيق کنيد. يکي از راه‌هاي تحقيق، استفاده از داوطلبان سال‌هاي قبل که در اين مؤسسات ثبت نام کرده‌اند است. در مورد آمار تعداد قبولي‌ها و رتبه‌هاي برتر مؤسسات محتاط باشيد. راه ديگر ارزيابي خود شما پس از شرکت در يک يا دو جلسه از کلاس‌هاي آموزش اين مؤسسه خواهد بود.

5) در نظر گرفتن راه‌هاي ديگر: اين راه تنها راه يا کامل‌ترين راه ممکن نيست و سالانه افراد زيادي در کنکور با رتبه‌هاي بسيار خوب قبول مي‌شوند که در هيچ کلاسي شرکت نکرده و فقط با جزوه و کتاب درسي توانسته‌اند به هدف خود برسند. شما تفاوتي با ساير داوطلبان نداريد و اگر بخواهيد تلاش کنيد مطمئن باشيد که موفق خواهيد شد.