دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشگاه‌های تهران است که در سال 1344با نام دانشگاه صنعتی آریامهر بنیان گذاری شد و پس از انقلاب به‌افتخار یکی از دانش‌آموختگان آن به دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد.         

 این دانشگاه بسیاری از بهترین دانشجویان ایران را جذب می‌کند. از 500 هزار نفری که هر ساله در کنکور پذیرفته می‌شوند تقریبا 800 نفر اول می‌توانند وارد رشته های مهندسی این دانشگاه شوند. دانش‌آموختگان این دانشگاه سهم عظیمی از نخبگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران را تشکیل می‌دهند. این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان که در 50 سال گذشته تأسیس شده‌ 40م است. دانش‌آموختگان این دانشگاه، به دلیل اعتبار مناسب آن، برای انتصاب در مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی بخت زیادی دارند و به‌علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناسی ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی ارشد در رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه مقام بالایی را در بین دانشگاه‌های کشور دارند.

 این دانشگاه شامل دانشکده های مهندسی شیمی نفت، عمران، انرژی، متالوژی، هوافضا، کامپیوتر، برق، مکانیک، صنایع و همچنین دانشکده‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، مدیریت و اقتصاد است.

بسیاری از دانشجویان شریف به دنبال گرفتن کارنامه انگلیسی یا توصیه نامه از اساتید خود برای ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند.دانشگاه شریف بیشترین مجوز بورسیه را در بین دانشگاه های معتبر ایران صادر می کند. در این میان، دانشجویان رشته های فنی و همچنین کارشناسی ارشد و دکترا بیشترین جویندگان این مسیر را تشکیل می دهند.طبق گفته اساتید:بسیاری از دانشجویان دانشگاه شریف از ترم اول فوق لیسانس به دنبال اپلای و گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی هستند.به همین دلیل از افرادی که در سال های بالاتر تحصیل می کنند،مشورت می گیرند یا اینکه خودشان از طریق سایت های دانشگاهی با روش های مختلف اپلای(اخذ پذیرش تحصیلی) آشنا می شوند.پس اگر به دنبال ادامه تحصیل در خارج از ایران هستید شریف بهترین انتخاب برای شماست. پرديس بين الملل دانشگاه صنعتي شريف در سال 1384 فعاليت خود را با همكاري دانشگاه كيش (وابسته به سازمان منطقه آزاد كيش ) در جزيره كيش آغاز كرد و در سال 1388 دانشگاه كيش رسما به دانشگاه صنعتي شريف به عنوان پرديس بين الملل واگذار گرديد. اين واحد دانشگاهي در حال حاضر در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري رشته هاي فني و مهندسي و همچنين كارشناسي ارشد مديريت دانشجو مي پذيرد.