دوران جمع بندی یا کم بندی؟!!!

در هفته‏های پایانی کنکور، دغدغه‏ی همه بچه ها دوره و جمع بندی است . به چه شکلی دوره کنیم؟آیا مطلب جدید بخوانیم یا خیر؟آیا فقط تست بزنیم ؟هر هفته کنکور آزمایشی بدهیم ووو.. برای گذراندن روزهای پایانی کارعجیبی قرار نیست انجام دهید فقط باید زیادتر بخوانید. کنکور مسابقه ایست که لازم است تا جایی که می شود باسوادتر باشید .یک تست هم یک تست است. جیب های شما هر چه بیشتر از سواد پر باشد آنروز آرام تر خواهید بود.

به هیچ وجه در این ایام حجمی نخوانید .همه مواد درسی در طول روز در برنامه شما باید قرار بگیرد. گول کتاب های جدید کمک آموزشی با عناوین جذاب را نخورید ، خرید کتاب کمک آموزشی جدید در این هفته های پایانی توصیه نمی شود!

ازآزمون دادن در این روزها نترسید. هدف ما از آزمون دادن شانس پیدا کردن نقاط ضعف خود ، هم از بُعد مهارتی و هم از بُعد سواد حفظی قبل از روز کنکور سراسری است. پس چه قدر خوب که بازهم می توانید کشف کنید ! .همایش‏های یک روزه می تواند به شما داوطلبین کمک زیادی کند.درس هایی را که بلد هستید را حتماً به همایش بروید و قوی را قوی تر کنید و  درس های ضعیف را از فلاکت خارج کنید و بازهم مطالعه کنید. کلاس نکته و تست، کمکی به این درس هایی که تا به حال نخوانده‏اید نخواهد کرد… تا می توانید یاد بگیرید.داشتن نکات جدید و حائز اهمیت برای درسی که پایه ای در ذهن شما ندارد و اطلاعات شما به حدکافی از آن درس نیست نمی تواند کمکی به پاسخگویی به سوالات کنکور کند .

در این هفته ها رقابت همگانی است، .همه ی بچه ها در س می خوانند .تب کنکور و استرس روزهای پایانی یک سال تحصیلی سخت، در همه بچه ها نمود پیدا می کند.شما هم مثل همه تا می توانید درس بخوانید .شروع مطالعه دیرتر از 8 صبح و شب ها زودتر از 12 بلند شدن از درس تنبلی کردن است.مبادا بین مطالعه دائماً بلند شوید.همه در حال دویدن هستند.نفس نفس زدن بی معناست.اگر بقیه می توانند شما هم می توانید.

حتی در این هفته ها خواندن مطلب جدید هم خوب است چرا که ممکن است تستی را که قبلاً نمی توانستید بزنید الان بتوانید. شانس مطالعه مطالب تا روز کنکور وجود دارد. هیچ گاه مطالعه را در این ایام برحل سوال مقدّم نکنید.بهتر است با حل تست ایرادات خود را در بیاورید وآن ها را مطالعه کنید.

در روزهای پایانی کاری که همه‏ی بچه ها احتمالاً انجام می دهند، زدن دفترچه کنکورهای سال های قبل است.نیازی به شبیه سازی و پوشیدن لباس و .. نیست.شما یک داوطلب هستید حرفه ای رفتار کنید.در جلسه‏ی شبیه سازی کنکور چیزی که اهمیت دارد ساعت و زمان گیری دفترچه ها و تحلیل بعد از آن است.تنها توصیه‏ی ما به شما این است که در مکانی که همیشه درس می خوانید دفترچه نزنید و مکان جدیدی رادرمنزل برای آزمون دادن خود انتخاب کنید.

در زمان هایی که خسته می‏شوید و به دنبال راهی برای تمام شدن این مسیرسخت و خسته کننده هستید فقط و فقط به اولین ناهار بعد روز کنکورتان فکر کنید.دنیای جالبی از آن روز برای شما شروع می شود. بعد از کنکور با دیدن کلید اولیه دفترچه، شهامت درصدگیری را داشته باشید تا بتوانید در این فرصت کافی که در اختیار دارید با توجه به بازه ای که برای نتیجه تان پیش بینی می کنید در مورد رشته های مورد علاقه خود در این بازه تحقیق و بررسی کنید.

کم بندی یعنی کم کردن حاشیه ها و پرداختن به اصل کنکور و موارد ضروری!

همیشه دورهای آخر مسابقه سخت ترین دورهاست.چراکه همه‏ی افراد در حال تلاش کردن هستند و در ثانیه ها موفقیت معنی پیدا می کند.قدر ثانیه ها را بدانیم و خوب استفاده کنیم و بعد از روز  کنکورتان زمان زیادی دارید.که روزهایتان را باب دلتان بسازید. امیدوارم این روزها بعداًطعم خوشی پیدا کند.انشاا…