آیا رتبه های  برتر نابغه اند؟

تا به امروز در اقوام و آشنایان خود با رتبه‌های برتر برخورد داشته ‏اید؟ به نظر شما رتبه برترها بیشتر نابغه ‏اند یا سخت کوش‌ها؟! اصلاً اصطلاح نابغه به چه معناست؟! لولیس می‌گوید: نوابغ سوال می‌پرسند. آن‌ها جواب را نمی‌دانند اما سوالات بسیاری دارند و حس کنجکاوی‌شان آن‌ها را به سمت اهدافشان سوق می‌دهد. آن‌ها افرادی هستند که ظرفیت برای تحقیقات در سطوح بالا را دارند و برای دنبال‌کردن سطح بالایی از درک و فهم کنجکاو هستند، همچنین آن‌ها توانایی بالایی برای انتقال آن‌چه می‌فهمند و درک می‌کنند، به ما دارند. (توانایی زیادی در انتقال یادگیری دارند.)

بهتر است بگوییم رتبه برترها لزوماً جزء نوابغ نیستند ولی ویژگی‌های مشترکی دارند. لازمه‌ی رتبه برتر شدن تلاش بی‌انتها برای رسیدن به خواسته‌هایمان است. پرسیدن سوال و خوب توضیح دادن از ویژگی‌های مشترک نوابغ با رتبه برترهاست.

در واقع رتبه برترها می‌توانند خوب فکر کنند، مسیر را خوب هدایت کنند و مباحث ذهنی خود را منسجم پیش ببرند .رتبه برترها خسته نمی‌شوند چون به خستگی فکر نمی‏کنند زیرا می‌دانند فکر کردن به خستگی یعنی اتلاف وقت و در آخر جز کند شدن و رها کردن درس چیزی عایدشان نمی‏شود.

پس راه را از ابتدا می‌بندند تا گرفتار این‌گونه مسائل نشوند. رتبه برترها صبور هستند همانند نوابغ و برای رسیدن به نتیجه‌ی اصلی خود از صبر و تلاش هر دو استفاده می‏کنند. اگر واقعاً می‌خواهید جزء رتبه برترها باشید کمی به سبک نوابغ زندگی کنید.