راهنمای ثبت نام غیر حضوری در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان به دلیل تربیت علاقه مندان به شغل شریف معلمی، یکی از پر متقاضی ترین موسسات علمی در کشور می باشد. افرادی که مایل به ورود به این دانشگاه هستند، می بایست همانند سایر داوطلبان، در کنکور سراسری شرکت کرده و موفق به کسب رتبه مجاز شوند.

داوطلبان مذکور که رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نموده، در صورت پذیرش اسامی آن ها برای انجام مصاحبه اعلام می شود. چنانچه در مرحله دوم نیز با موفقیت عبور کرده و در زمره پذیرفته شدگان قرار گرفتند، می توانند به ثبت نام نهایی بپردازند.

برای این مرحله، لازم است که نام نویسی به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام گردد. تاریخ ثبت نام غیر حضوری دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدگان باید با مراجعه سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان education.cfu.ac.ir برای این امر اقدام نمایند.

همچنین دانشجویان جدیدالورود میتوانند با مراجعه به انتهای سایت دانشگاه فرهنگیان و با کلیک (لمس) گزینه «سامانه گلستان (آموزش و پژوهش)» وارد سامانه گلستان شده و ثبت نام خود را انجام دهند.

  1. وارد کردن آدرس اینترنتی سیستم جامع دانشگاهی گلستان. توجه داشته باشید که برای ورود لازم است که نام کاربری خود و همچنین گذرواژه ” کد ملی خود” را وارد نمایید. (راهنمای نام کاربری: پس از ورود به سامانه گلستان با مشاهده اطلاعیه ها نام کاربری تعریف شده را وارد نمایید. به طور مثال نام کاربری و گذر واژه برای پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 99 به صورت « شناسه كاربری: u991 و در ادامه شماره داوطلبی و برای گذر واژه : كد ملی ده دقمی خود» می‌باشد که در سایت گلستان دانشگاه فرهنگیان در قسمت اطلاعیه ها قرار دارد)
  2. کلیک بر روی گزینه “پذیرش غیر حضوری” و بعد از آن انتخاب منوی “پذیرش دانشجویان جدیدالورود
  3. مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه
  4. وارد کردن اطلاعت دانشجو در قسمت اول، این اطلاعات عبارتند از نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه. در ثبت این موارد دقت کافی را داشته باشید.
  5. وارد کردن اطلاعاتی همچون شغل دانشجو، دانشجویان شاهد، ایثارگران، جانبازان و…  در قسمت دوم.
  6. انتخاب منوی “ثبت اطلاعات افراد خانواده” و وارد کردن اطلاعات خواسته در ای قسمت
  7. لمس گزینه ” فرم ایجاد شخص معرف” و ارائه توضیحات لازم
  8. درج اطلاعات مربوط به فعالیت های شغلی، اجتماعی و فرهنگی
  9. ثبت اطلاعات مربوط به سفرهای خارجی که تا کنون رفته اید
  10. واریز مبلغ خواسته شده
  11. پرینت گرفتن از فرم ثبت نامی

راهنمای تصویری ثبت نام غیرحضوری دانشگاه فرهنگیان در سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان

ابتدا وارد سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان education.cfu.ac.ir استفاده کنید و سپس مطابق تصویر زیر ، بر روی گزینه ورود به سیستم ، کلیک نمایید.

شناسه کاربری و گذرواژه خود را که دانشگاه برای شما تعریف کرده است را در این بخش درج کنید.

بعد از وارد شده به حساب کاربری خود ، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که از چند بخش اصلی منوی کاربر و پیشخوان خدمت 1 ، یشخوان خدمت 2 و … تشکیل شده است. در بخش منوی کاربر امکان دسترسی به اموری همچون دانشجو (پذیرش غیرحضوری ، مشخصات دانشجو و درخواست ها) ، جلسه درس ، امتحان و نمره ، شهریه ، نامه های اداری ، دسترسی دارید.

همچنین در قسمت پیشخوان خدمت نیز بخش های  “کارت دانشجویی” ، “درخواست بررسی مشکلات آموزشی” ، “ثبت نام اصلی” ، “ترمیم”  و “تقاضای انتقال به صورت مهمان در واحدها و مراکز داخلی” قرار داده شده است.

از بخش ثبت نام نیز می توانید عملیان ثبت نام ، ترمیم ، حذف اضطراری و … را انجام دهید.

در قسمت ارزشیابی نیز می توانید اساتید را از جهت کیفیت تدریس ها و کلاس های ارائه شده ، ارزشیابی کنید و یا در بخش نظرسنجی شرکت نمایید.

در بخش سیستم نیز مربوط به خود سامانه است و دانشجویان می توانند از این بخش گذرواژه تغییر دهند ، رمز عبور جدید ایجاد کنند و …