بررسی کنکور به سبک جدید از نگاه سید امیر دیبازر:

اول از همه: عمومی‌ها حذف شد. اگر نمره عمومیت در امتحانات نهایی بالای 18 شده نیازی به ترمیم نداری و وقتت رو بذار روی مطالعه دروس تخصصی. حالا اگر نمره عمومیت زیر 18 شده در خرداد ماه در امتحانات ترمیم معدل شرکت کن. چون دی ماه سرت خیلی شلوغه و در حال جمع‌بندی دروس تخصصی برای شب کنکور هستی.

حالا می‌رسیم به: ضرایب دروس اختصاصی کنکور که به شکل عجیب و غریبی زیاد شده. از ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در امتحانات نهایی هم نگم براتون که کلی شگفتی ساز بوده. مثلا ضریب فارسی3 = 22 . ضریب عربی3 = 12. ضریب معارف در رشته انسانی = 19 و در رشته‌های ریاضی و تجربی 17 و ضریب زبان انگلیسی = 12. راستی مراقب نمره درسی سلامت و بهداشت هم باشید، چون ضریب 3 داره و علوم اجتماعی در رشته ریاضی و تجربی هم ضریب 2 داره … خلاصه که 30% از 40% تاثیر سوابق تحصیلی برای دروس عمومی هست و 10% تاثیر سوابق تحصیلی از طریق دروس تخصصی محاسبه می‌شه. بچه‌های متقاضی گروه هنر هم فقط تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی رو دارن اونم به میزان 26% و مابقی درصد نمره‌سازی کنکورشون مربوط به روز کنکورشون می‌شه، یعنی 74%!

همین ضرایب دروس تخصصی رو هم براتون می‌گم که کامل در جریان اون قرار بگیرید:

ضرایب گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور: ریاضی 6، اقتصاد و روان‌شناسی 2، ادبیات تخصصی 8، عربی اختصاصی، تاریخ و جغرافی، علوم اجتماعی و فلسفه و منطق 5.

گروه علوم تجربی: ریاضی و فیزیک 7، زیست 12، شیمی 9، زمین‌شناسی برای همه رشته‌ها 1

گروه ریاضی و فیزیک: ریاضیات 12، فیزیک 9، شیمی 7

گروه آزمایشی هنر: درک عمومی هنر 12،درک عمومی ریاضی و فیزیک 5،خلاقیت تصویری و تجسمی 3. راستی در گروه آزمایشی هنر فقط از همین 3 درس سوال می‌آد! و اینکه آزمون عملی هنر ضریب 12 داره!

ضریب گروه آزمایشی زبان: فقط یک درس زبان تخصصی با ضریب 1 هست.

در ضمن در زمان انتخاب رشته، رشته‌های زبان انگلیسی/آلمانی/فرانسه/روسی/ایتالیایی باید حتما روز کنکور به سوالات زبان تخصصی هر رشته‌ای که می‌خوای انتخاب کنی، پاسخ بدی. ولی در انتخاب رشته سایر زبان‌ها مثل اسپانیایی، چینی و … لزومی نداره به سوالات زبان تخصصی همان رشته پاسخ بدید.

بچه‌هایی که علاقمند به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی هستن، آزمون عملی براشون ضریب 12 داره!

و در آخر بگیم: کنکور به سبک جدید سخت‌تر نشده و بهتره بگیم علمی‌تر شده … !

و اینکه میانگین نمرات دروس تخصصی بچه‌ها در آزمون‎‌‌های تشریحی و درصدهای کنکور بالاتر رفته … چون بچه‌ها و رقبای شما با حذف دروس عمومی در کنکور فرصت بیشتری برای تمرین و تسلط بیشتری دارند و دیگه هیچ مبحثی رو به خاطر سخت بودن یا کمبود وقت حذف نمی‌کنن … پس کامل و طبق برنامه دیبازر زیادتر از قبل درس بخونید … !